1. تمیز کردن بدنه زودپز:

• بدنه زودپز می تواند توسط ماشین ظرفشویی یا با دست مانند سایر قابلمه های استیل ضد زنگ شسته شود. لطفا از سیم ظرفشویی ، پاک کننده های ساینده یا مواد سفید کننده برای تمیز کردن زودپز استفاده نکنید زیرا این مواد ممکن است باعث ایجاد
آسیب به بدنه ی زودپز شوند. در صورت نیاز آب نصف یک لیمو را با 2 لیوان آب مخلوط کرده و داخل زودپز بریزید تا لکه های داخل ظرف را از بین برده و دوباره آن را براق کند. درب را ببندید و اجازه دهید این ترکیب به مدت 5 دقیقه بجوشد. زودپز را از روی اجاق
برداشته و بگذارید خنک شود سپس می توانید زودپز خود را با آب داغ بشویید.
• درب و واشر را با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی شستشو دهید. برای شستن آن ها هرگز از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. برای تمیز کردن از مواد زبر یا ساینده استفاده نکنید.

توجه: واشر باید در مکان تاریک (دور از اشعه ماورا بنفش UV و نور مستقیم خورشید) خنک و تمیز نگهداری شود. برای نگهداری زودپز، درب را به صورت وارونه روی بدنه قرار دهید تا وزن درب زودپز به واشر فشار نیاورده و در طولانی مدت واشر
شکل خود را حفظ نماید.
• زودپز هنگام نگهداری باید تمیز و خشک و خالی از مواد غذایی باشد.

2. تمیز کردن درجه تنظیم حالت پخت:

• مهره زیر درب سوپاپ را بازکرده و سوپاپ را از از جای خود خارج کنید.

• درجه ی تنظیم حالت پخت را همانطور که در (تصویر2) نشان داده شده با هر دو دست نگه دارید و قسمت پایین را کمی در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. با استفاده از کمی فشار دو قطعه را از هم جدا کنید.
• هر دو قسمت را بررسی کرده و با یک فرچه ی کوچک باقیمانده غذا را تمیز کنید.

• این تصویر، قبل از بستن درجه ی تنظیم حالت پخت یعنی قبل از بستن اجزای درجه ی پخت در تصویر 3 را نشان می دهد.
الف. برآمدگی واشر سفید را که در تصویر 3 با فلش قرمز مشخص شده است در جای خود تراز کرده با کمی فشار در جای خود محکم کنید.
ب. ابتدا قسمت بالا را در خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و قسمت پایین را کمی به سمت داخل فشار دهید.

ج. برآمدگی واشردر شکاف فیکس می شود. سپس کل قطعه را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و دو قطعه را در هم قفل کنید ( مطابق تصویر4)
د. درجه ی تنظیم حالت پخت را در جای خود روی درب زودپز قرارداده و مهره ی زیر آن را سفت کنید.
احتیاط! مراقب باشید هنگام بستن، واشر کوچک قسمت پایین را فراموش نکنید.

3. تمیز کردن واشر سیلیکون درب زودپز

پس از هر بار استفاده از زودپز ، واشر سیلیکونی را از درب جدا کرده و آن را با استفاده از با مایع ظرفشویی ، اسفنج و آب داغ بشویید و کاملا خشک کنید.
بسته به دفعات استفاده از زودپز (با پیش فرض استفاده ی هر روزه از آن) ، هر 2 سال یک بار واشر درب را با واشر اصلی جدید تعویض کنید.

magnifying-glass