ظروف آلومینیومی دایکست شده

روش تولید این ظروف به همان روشی است که هم اکنون در کشورهای پیشرفته جهت تولید قطعات پیچیده خودرو وهواپیما از آن استفاده می گردد. تولید این ظروف با تکنولوژی پیشرفته دایکست صورت می پذیرد. در این روش آلومینیوم آلیاژی مذاب تحت فشار بالا به قالب های فولادی تزریق می گردد. پس از سرد شدن، قطعه از قالب خارج شده و بعد از فرآیند پلیسه زدایی و پرداخت اولیه، سطح آلومینیوم به صورت آینه ای پولیش می گردد. سپس قطعه آلومینیومی تحت فرآیند سندبلاست با فشار بالا قرار گرفته تا سطح آلومینیومی آن به صورت یکنواخت به سطحی زبر در مقیاس میکرونی برسد. این زبری سطحی شرایط مناسبی را جهت ایجاد پیوند فیزیکی مستحکم بین آلومینیوم و پوشش تفلون یا سرامیک در مرحله بعد برقرار می نماید . پس از سندبلاست قطعات بر روی کانوایر خط پاشش اتوماتیک قرار گرفته و با استفاده از نازل ها و چشم الکترونیک و با کمک تکنولوژی روز در معرض پاشش مواد نچسب تفلونی یا سرامیکی و رنگ های مختلف در یک یا چند لایه با ضخامت یکنواخت قرار می گیرند و بعد از فرآیند پخت لایه های پاشش شده، قطعات توسط دستگاه های اتوماتیک CNC ماشینکاری شده و به واحد بسته بندی منتقل می گردند.

مزایای ظروف آلومینیومی دایکست شده:

۱- ضخامت بالای آلومینیوم موجب می شود ظرف حرارت را درخود نگه داشته و ان را به طور یکنواخت پخش نماید. چرا که ضخامت کم کف ظروف موجب می شود شعله در محل تماس به کف ظرف حرارت بیشتری را به پوشش داخل ظرف منتقل نماید و پوشش نچسب در حلقه تماس شعله با کف ظرف آسیب بیشتری ببیند.

۲- ضخامت بالای آلومینیوم موجب استحکام بیشتر بدنه و طول عمر بیشتر ظرف میشود. برای مثال شاید این تجربه را داشته باشید که کف ظروف کششی پس از مدتی استفاده دفرمه شده و بالا می آید. این امر به علت استحکام کم بدنه نازک این ظروف بوده و موجب می شود دیگر روغن به طور یکنواخت داخل ظرف باقی نماند و در کناره ظروف تجمع نماید

magnifying-glass